KATEGORIE
NEWSLETTER
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach, podaj swój e-mail:
e-mail:

Chcę zrezygnować

AKTUALNOŚCI

2020-08-11

Koronawirus zatrzymał budowę metra w Warszawie

Koronawirus zatrzymał budowę metra w Warszawie Z powodu obostrzeń związanych z epidemią, wykonawca budowy warszawskiego metra nie jest w stanie m.in. zapewnić obsługi tarcz TBM (fot. UM Warszawa) Ograniczenia wprowadzone z powodu epidemii koronawirusa spowodowały spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac budowlanych linii M2 - informuje warszawski urząd miasta. Wykonawca inwestycji poprosił o dodatkowy czas.

czytaj więcej »

2020-08-10

Ekspertyza budowlana w przypadku wykrytych nieprawidłowości

Wśród inwestorów i zamawiających wzrasta zapotrzebowanie na sporządzenie przez niezależnych ekspertów ocen wykonanych prac budowlanych i instalacyjnych. Kto jest uprawniony do sporządzania takich ekspertyz?

czytaj więcej »

2020-08-07

Proces budowlany przez internet. Cyfryzacja procesu budowlanego rozpoczęta

Rozpoczyna się cyfryzacja procesu budowlanego. Od 3 sierpnia 2020 można pobrać już 10 formularzy koniecznych w procesie budowlanym. Na razie trzeba je jeszcze dostarczyć osobiście, ale jak zapewnia GUNB, jesienią będzie to można zrobić drogą elektroniczną. Jest też obietnica, że pod koniec roku będzie możliwe złożenie przez internet wniosku o pozwolenie na budowę.

czytaj więcej »

2020-08-06

Restrukturyzacja dewelopera ma służyć firmie i jej klientom

Negatywne skutki pandemii koronawirusa, których skala oraz zasięg nie są jeszcze w pełni znane, nie ominęły również sektora rynku deweloperskiego zaburzając dotychczasową dynamikę nowych inwestycji. Skutkiem niewątpliwie będą też zagrożenia upadłością i konieczność restrukturyzacji firm.

czytaj więcej »

2020-08-05

Fotowoltaika już nie potrzebuje wsparcia

Na rynku fotowoltaiki obecnie trwa wielki boom. W tej chwili w kraju pracuje ok. 200 tys. instalacji fotowoltaicznych a mamy w Polsce ok. dwóch milionów dachów, których kształt, ułożenie i pochylenie sprawiają, że można na nich montować na nich instalacje fotowoltaiczne - mówi WNP.PL Mirosław Bieliński, prezes Stilo Energy.

czytaj więcej »


pokaż więcej aktualności »

e-mail: hasło:
2019-09-16

II linia metra coraz dłuższa

W niedzielę pociągi II linii metra zaczęły kursować nowym odcinkiem wybudowanym na Pradze-Północ i Targówku. Pozostałe fragmenty trasy - Na Bródnie, Woli i Bemowie - mają być gotowe do 2023 roku. - To jedna z największych inwestycji w Warszawie - podkreślał podczas otwarcia prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.

 

Minutę po godzinie 12 pierwszy pociąg z pasażerami odjechał ze stacji Trocka w kierunku Ronda Daszyńskiego. Od tej pory II linia metra po wschodniej stronie Wisły nie będzie kończyła się na stacji Dworzec Wileński. Pociągi będą zatrzymywały się na trzech nowych stacjach na Pradze Północ i Targówku.

Zanim po raz pierwszy otwarte zostały bramki na nowych stacjach II linii metra, władze miasta zorganizowały briefing prasowy. Wzięli w nim udział między innymi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, była prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i zastępca dyrektora przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Witold Naturski.

 

Metro dojechało na Targówek

Prezydent Warszawy powiedział z tej okazji, że "metro dojechało na Targówek". - Dzisiaj otwieramy trzy kolejne stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka. Dzisiaj będziemy mogli przejechać tą linią metra. Od dzisiaj metro będzie już normalnie funkcjonować - poinformował prezydent stolicy i dodał, że metro będzie dalej rozbudowywane. - Mam nadzieję, że na początku przyszłego roku będziemy mieć kolejne dobre informacje dotyczące tym razem stacji na Woli - dodał.

- Tych stacji metra i po tej stronie Wisły, i po drugiej stronie Wisły będzie coraz więcej. Mam nadzieję, że to będzie zmieniało życie warszawianek i warszawiaków - ocenił.

Trzaskowski podkreślił przy tym, że "jest to jedna z największych inwestycji w Warszawie". - To ponad miliard złotych, z czego trzy czwarte to są pieniądze z Unii Europejskiej - przypomniał. Poinformował ponadto, że trwają prace koncepcyjne nad trzecią linią metra.

Nie ma drugiego takiego beneficjenta

Minister Jerzy Kwieciński z okazji otwarcia nowych stacji, powiedział, że "to ważna chwila, bo oddajemy kolejny odcinek metra".

- Jest to jeden z największych projektów, jakie realizujemy w tej perspektywie finansowej. A jeśli połączymy dwa projekty metra, bo w tej chwili oddajemy odcinek w kierunku wschodnio-północnym, ale jeszcze jest realizowany odcinek metra w kierunku zachodnim, to razem jest to projekt na prawie osiem miliardów złotych z dofinansowaniem unijnym - wskazał.

Zwrócił przy tym uwagę, że "metro warszawskie jest jednym z największych beneficjentów wsparcia unijnego w Polsce". - Nie ma drugiego takiego beneficjenta na poziomie samorządów w Polsce jak metro warszawskie – ocenił.

Biorący także udział w konferencji zastępca dyrektora przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Witold Naturski mówił o tym, że "metro warszawskie w stu procentach wpisuje się w politykę miejską Unii Europejskiej".

- Właśnie dlatego metro warszawskie jest dofinansowanie w takiej wysokości - podkreślił i przypomniał, że w zeszłym roku z metra w stolicy skorzystało blisko 235 milionów pasażerów. Wynik ten porównał do liczby wszystkich pasażerów kolei na terenie całego kraju - w 2018 roku było ich 310 milionów. Jego zdaniem ich zestawienie pokazuje "rangę i znaczenie tego środka transportu".

- Dotacje bezzwrotne, to jest wyraz solidarności zamożniejszych społeczeństw unijnych z tymi społeczeństwami, które swój dobrobyt i zamożność dopiero budują. Warto o tym pamiętać za każdym razem, kiedy otwieramy coś dofinansowanego z UE - zauważył.

Kiedy cała II linia metra?

Centralny odcinek linii M2 uruchomiono 8 marca 2015 r. Składa się z siedmiu stacji i prawie sześciu kilometrów tuneli. Dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to około 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gulermak, około 3,4 km. Obie budowy mają się zakończyć w 2019 r.

Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie - od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To około 4 km trasy, które w 48 miesięcy od dnia podpisania umowy wykona konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę metra na Targówku. Tam w 36 miesięcy mają powstać 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

 

Źródło: tvn24.pl

 

 

 

 

601885039

POLCEN Sp. z o.o.

Adres
ul. Nowogrodzka 31 
lok. 333
00-511 Warszawa
Telefon / Fax
tel.: 22 622 29 62, 22 622 16 61 
tel. 601 885 039
Dojazd
zobacz mapę dojazdu
 
e-mail
wydawnictwo@polcen.com.pl




Powiadomienie o plikach cookies
[x] Nie pokazuj więcej
Uprzejmie informujemy, iż niniejsza witryna korzysta z plików cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej, czytając Politykę prywatności.