KATEGORIE
NEWSLETTER
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach, podaj swój e-mail:
e-mail:

Chcę zrezygnować

AKTUALNOŚCI

2018-06-21

Nowi członkowie zespołu do przygotowania reformy procesu budowlanego

Zespół doradczy do przygotowania założeń reformy procesu inwestycyjno-budowlanego oraz systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego powiększył się o nowych członków.

czytaj więcej »

2018-06-20

Geneza i rola norm zharmonizowanych w obrocie wyrobami budowlanymi

Rozporządzenie CPR 305/2011 uzależnia wprowadzanie do obrotu wyrobów budowlanych od ich norm zharmonizowanych. Kto je tworzy i nimi zarządza?

czytaj więcej »

2018-06-19

Coraz więcej mieszkań oddawanych do użytku

W okresie styczeń-maj 2018 r. oddano do użytkowania o 6,9 proc. więcej mieszkań niż w ub.r. Lepsze wyniki odnotowali deweloperzy, którzy oddali do użytkowania o 10,4 proc. więcej mieszkań oraz inwestorzy indywidualni - o 0,6 proc. więcej - wynika z wstępnych danych GUS.

czytaj więcej »

2018-06-18

Nowi zastępcy GINB

Powołania na stanowiska zastępców Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego otrzymali Krzysztof Piątek, któremu zostały powierzone zagadnienia z zakresu kontroli i wyrobów budowlanych, oraz Paweł Kulbicki, który będzie nadzorował sprawy z zakresu orzecznictwa.

czytaj więcej »


pokaż więcej aktualności »

e-mail: hasło:
2018-01-12

Nieaktualny kosztorys inwestorski narusza regulacje, ale nie prowadzi do unieważnienia przetargu

Realizujemy zamówienie (postępowanie wszczęto w październiku 2017 r.) na remont budynku użyteczności publicznej. Jednak kosztorys inwestorski, na podstawie którego była ustalona wartość zamówienia, jest ze stycznia 2017 r., a więc nieaktualny. Czy doszło do naruszenia przepisów PZP? Czy wpływa to na ważność umowy z wykonawcą? Czas naglił, więc nasz urząd robił to w interesie mieszkańców.

 

Nie można przyjąć, że takie złamanie prawa stanowi podstawę do unieważnienia umowy o zamówienie, choć nie ulega wątpliwości, że gmina naruszyła przepisy kilku ustaw.

W art. 33 ust. 1 pkt 1 p.z.p. wskazano, że wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie m.in. kosztorysu inwestorskiego, sporządzanego na etapie opracowania dokumentacji projektowej albo na podstawie planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy – Prawo budowlane. Natomiast z art. 35 ust. 1 wynika, że ustalenia wartości zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli jego przedmiotem są dostawy lub usługi, oraz nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli są to roboty budowlane. Przepisy obligują więc zamawiającego, aby przy robotach budowlanych (a takie są przedmiotem pytania) wartość zamówienia została ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego, sporządzonego nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne. Zamawiający tego nie wypełnił, można więc przyjąć, że naruszył wskazane wyżej regulacje prawne.

 

Więcej na: gazetaprawna.pl

 

 

601885039

POLCEN Sp. z o.o.

Adres
ul. Nowogrodzka 31 
lok. 333
00-511 Warszawa
Telefon / Fax
tel.: 22 622 29 62, 22 622 16 61 
tel. 601 885 039, fax 22 122 15 32
Dojazd
zobacz mapę dojazdu
 
e-mail
wydawnictwo@polcen.com.pl




Powiadomienie o plikach cookies
[x] Nie pokazuj więcej
Uprzejmie informujemy, iż niniejsza witryna korzysta z plików cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej, czytając Politykę prywatności.