KATEGORIE
NEWSLETTER
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach, podaj swój e-mail:
e-mail:

Chcę zrezygnować

AKTUALNOŚCI

2019-03-22

Senat: Ograniczenie uprawnień budowlanych tylko w ustawie

Przepisy o ograniczeniach uprawnień budowlanych zostaną przeniesione z rozporządzeń do ustawy. Taką zmianę wprowadzi nowelizacja Prawa budowlanego, którą w czwartek bez poprawek przyjął Senat.

czytaj więcej »

2019-03-21

Nowelizacja Prawa budowlanego niemalże przesądzona

Nowelizacja Prawa budowlanego, która - wykonując wyrok TK - przenosi przepisy o ograniczeniach uprawnień budowlanych z rozporządzeń do ustawy, trafi na głosowanie w Senacie. Podczas środowego (20 marca) posiedzenia przedstawiciele Izby Wyższej nie mieli żadnych zastrzeżeń do tej regulacji.

czytaj więcej »

2019-03-20

Branża budowlana 2019

W ujęciu globalnym branża budowlana pozostaje w tzw. sektorze cyklicznym twierdzą analitycy Atradius. Wyniki firm budowlanych są ściśle powiązane ze wzrostem gospodarczym danego kraju i nastrojami inwestorów, a także z zaufaniem do biznesu i konsumentów – wynika z raportu Market Monitor dotyczącego rynku budowlanego.

czytaj więcej »

2019-03-19

Małe firmy w polskim eksporcie usług budowlanych

Wartość produkcji budowlano-montażowej polskich firm budowlanych na rynkach zagranicznych osiągnęła rekordowy poziom 6,5 mld zł, co jednak wciąż jest wynikiem poniżej możliwości tych firm.

czytaj więcej »

2019-03-18

5 miast w 100% z OZE

W związku z postępującymi zmianami klimatycznymi, wiele miast przestawia się na OZE. Wśród nich na zieloną energię postawiły Barcelona, Frankfurt, Frederikshavn, Genewa i Malmö.

czytaj więcej »


pokaż więcej aktualności »

e-mail: hasło:
2019-03-11

II linia metra – ruszyła budowa metra na Bródnie. Kiedy otwarcie II linii metra?

II linia metra to aktualnie najważniejsza inwestycja transportowa w stolicy. Z końcem stycznia 2019 pierwszy pociąg wjechał na stacje odcinka wschodnio-północnego (Praga/Targówek). Na razie był to przejazd techniczny, ale budowa II linii metra dobiega końca. Kiedy więc zakończy się budowa II linii metra w Warszawie?

 

II linia metra to inwestycja warta ponad dwa miliardy złotych i jest coraz bliżej końca. Już pod koniec 2019 roku pojedziemy na Targówek. A kiedy na Wolę, Bemowo i Bródno? W listopadzie 2018 podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka M2. To fragment II linii metra Warszawa, który połączy Targówek z Bemowem.

Przypomnijmy, że w Warszawie trwa budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.

 

II linia metra - metro na Targówku. Kiedy otwarcie?

Budowa odcinka II linii metra na Targówku trwa od lutego 2016. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem, pomimo dużych problemów generalnego wykonawcy.

W wypowiedzi chodzi o trzy stacje na Pradze i na Targówku. Za ten etap prac odpowiada włoska firma budowlana Astaldi, która jakiś czas temu ogłosiła bankructwo. Mimo wszystko władze miasta zapowiadają, że nie wpłynie to na termin zakończenia prac nad II linią metra Warszawa. Ocenia się, że na budowie odcinka Praga-Targówek zaawansowanie prac wynosi ponad 90%. Koszt budowy tego odcinka to trochę ponad miliard zł.

II linia metra - metro na Woli. Kiedy otwarcie?

Ten odcinek II linii metra Warszawa od połowy 2017 roku buduje turecka firma Gülermak. Przypomnijmy, że termin rozpoczęcia budowy był opóźniony ze względu na odwołania i zwłokę w wydaniu decyzji środowiskowej. Dlatego też, II linia metra na Woli zostanie oddana do użytku nieco później niż na Targówku. Prognozy są takie, że będzie to przełom listopada i grudnia, ale pasażerowie pojadą pociągiem dopiero na początku 2020 roku. Koszt inwestycji to ponad 1,1 mld zł.

Z końcem lutego 2019 budowa II linii metra na Woli wkroczyła w etap wykańczania stacji. Pojawiły się już pierwsze kamienne posadzki. Na stacje trafiły windy i schody ruchome oraz inne urządzenia stacyjne. W tunelach przybywa szyn, rozciągane są kolejne kilometry kabli.

II linia metra na Bemowie i Bródnie. Kiedy otwarcie?

Z końcem 2018 roku władze Warszawy podpisały kontrakt na budowę kolejnych stacji II linii metra Warszawa. Do końca 2023 roku powstanie w sumie osiem stacji pasażerskich oraz jedna techniczno-postojowa, do serwisowania pociągów. 

Przypomnijmy, że pod koniec września 2018 podpisana została umowa na rozbudowę II linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem odcinek II linii metra na Bródnie będzie gotowy w listopadzie 2021. Możliwe, że pasażerowie pojadą pociągiem już w 2022 roku.

Budowa II linii metra na Bródnie ruszyła z początkiem marca 2019. Wyłączona z ruchu została ul. L. Kondratowicza, wprowadzane są liczne objazdy. Oprócz pieszych i kierowców, zmiany dotyczą również komunikacji miejskiej. Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie www.infoulice.um.warszawa.pl. Więcej na temat zmian w komunikacji miejskiej znajduje się na stronie www.ztm.waw.pl

Natomiast w listopadzie 2018, jak pisaliśmy wyżej, podpisana została umowa na budowę ostatniego odcinka M2, który połączy Targówek z Bemowem. II linia metra na Bemowie to najkrótszy fragment trasy. Zakończenie budowy planowane jest na koniec 2022 roku.

Wiceprezydent Warszawy ds. inwestycji zapewnia, że budowa metra nie skończy się na tym odcinku.

Kiedy będzie gotowa cała II linia metra M2?

Cała II linia metra będzie gotowa na przełomie 2022/2023 roku. Zgodnie z założeniami budowa II linii metra Warszawa zakończyć się ma do końca 2022 roku, a pasażerowie pojadą pociągami już na początku 2023 roku. 

Przypomnijmy, że aktualnie czynny jest centralny odcinek linii M2, który został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się on z siedmiu stacji i prawie 6 km tuneli. Dziennie z centralnego odcinka II linii metra korzysta około 150 tysięcy pasażerów.

Zmiany w założeniach budowy II linii metra na Bródnie

W trakcie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. Między innymi stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód, a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto na wschód o ok. 60 m, dzięki temu jedno z wyjść będzie u zbiegu ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego.

Stacje II linii metra to wizja artysty Piotra Młodożeńca

Autorem projektów II linii metra jest  pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która jako współautora wymienia znanego artystę Piotra Młodożeńca. Przedstawione wizualizacje to charakterystyczne dla twórcy rastrowane rysunki. Młodożeniec dobrał też kolorystykę stacji metra – od żółtej przez czerwoną do zielonej.

Źródło: muratorplus.pl 

 

 

 

 

 

601885039

POLCEN Sp. z o.o.

Adres
ul. Nowogrodzka 31 
lok. 333
00-511 Warszawa
Telefon / Fax
tel.: 22 622 29 62, 22 622 16 61 
tel. 601 885 039, fax 22 122 15 32
Dojazd
zobacz mapę dojazdu
 
e-mail
wydawnictwo@polcen.com.pl




Powiadomienie o plikach cookies
[x] Nie pokazuj więcej
Uprzejmie informujemy, iż niniejsza witryna korzysta z plików cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej, czytając Politykę prywatności.